Adsence

tirsdag, juni 24, 2008

Stencil kartotek

Jeg har måtte lave et større stencil kartotek til mine stencil, da der er for mange til at de fortsat kan være i det jeg tidligere lavede.


Jeg tog en kraftig æske, og beklædte æsken med gavepapir. Æsken er pyntet med et slags skilt foran, som er lavet af hvidt karton, hvor jeg stemplede teksten ”stencil” med ClearStamps (Alfabet) i sort stempelfarve, der udenom er der stemplet en turkis ramme med Clear stamps.
Jeg pyntede æsken med blomster (der hedder Floral embellishments blue fra Prima) og små stjerne pailletter i turkis.
Efter dette tog jeg en mindre æske med låg og beklædte den med gavepapir, og pyntede den med blomster og pailletter som på den store æske. Denne æske bruges til at forhindre stencilene i at vælte i æsken, og der er jo samtidig et hemmeligt rum i form af denne æske indeni den store æske. På denne måde kan dette kartotek voksne i takt med min samling af stencil vokser. Når jeg får flere stencil, bliver denne lille æske er overflødig deri. Æsken kan stilles ved siden af og benyttes til andre ting.

Jeg har lavet faneblade til min kartotek, og har skrevet alfabetet fordelt på 9 faneblade. Fanebladene er pyntet med syede snirkler (doodles) i turkis, lavet med Doen 8 stencil, fra Doe Bladet. Der er syet disse snirkler på alle fanebladene.

Stencilene i pakningerne er passende til A5 str. plastlommer, som også fanebladene er sat ned i, hvor kun teksten stikker ovenfor. Jeg har lavet et register over mine stencil i A5 str., hvor jeg skriver alle navne og numre på stencilene i. Mit register fylder nu 2 plastlommer, som jeg har ”syet” sammen med satinbånd som et lille hæfte.


Her er det færdige resultat.



Held og lykke med at få lavet dit eget kartotek.